torsdag, juli 13, 2006

Vila


"The book in your hand is nothing
compared to the book in your heart.
"


Idag har jag mått så himla bra - och dåligt - men resultatet av dagen känns toppen. Jag kom igång med målningen av altanen direkt i morse och jobbade på ganska länge. Det gick jättebra och är himla behagligt. Dessvärre fick jag jätteont i magen. Riktig magknip, lite som stressmage. Det gjorde ont, så ont, att det gick igenom och värkte i ryggen också. Jag tog en Novalucol. Åt lunch. Lugnade mig med kaffet. Efter lunchen var det ganska kallt ute, så jag satte mig inne en stund framför datorn, men var så trött att jag höll på att däcka. Bytte om, plockade med mig filtar och la mig i min fina solstol på altanen. Jag somnade aldrig, men låg i halvdvala nån timme. Flera gånger ville jag på något sätt resa mig upp och komma igång igen, men det gick bara inte. Solen tittade fram och jag blev jättevarm, men jag orkade inte resa mig upp utan låg kvar.

Efter nån timmes slummer, satte jag mig en stund. Orkade fortfarande inte resa mig upp. Satt med huvudet i handen och väntade. La mig ner en stund till. Så till sist fick jag lite ork och gick upp igen. Magvärken var borta.

Jag gick in och satte mig och spelade ett av sonens TV-spel tills min man kom hem från jobbet. Hasade runt ett tag, när han tog tag i målningen och till sist hade orken dykt upp igen och jag kom igång med den sista målningen.

Sen har allting känts så bra. Jag målade, fixade gott käk (Kasper med svanssås), satt och snosade med sonen framför Brygg... ja, vad det nu heter... läste för honom när han skulle sova och tittade efter det på en film tillsammans med min man. En helt enkelt suverän skön eftermiddag och kväll blev det till slut. Nu ska jag gå och lägga mig och klockan har ännu inte hunnit bli för mycket. Hinner med både läsa och gos innan det är sovdags...

En märklig dag som känns bra ändå på något vis. Jag behövde kanske vila lite... Jag får ägna mig åt djupanalys en annan dag.

Najti najti!

Inga kommentarer: