söndag, juli 02, 2006

Sommarens första dopp


"Consciousness is life,
like the water that gives the fluff to the rice.
No fluff, no food, no fun.
Be aware. Be awake. Enjoy your rice."


Efter att ha tillbringat även denna dag på Vikingafestivalen i Stallarholmen åkte jag och sonen och tog ett dopp i sjön. Jag har sånt motstånd innan jag kommer dit. Inte ska väl jag ligga där och bara ligga, jag kommer ju att storkna. Men när jag väl är där förstår jag inte varför vi inte åkt dit tidigare i veckan. Slappa i solen. Titta på folk. Plumsa i vattnet även om det känns iskallt och sen sätta sig på stranden igen och dricka en kopp kaffe. Kan det bli bättre? Jag brukar parkera under det stora trädet som växer precis vid barnbadsdelen. Då kan jag få både skugga och sol - på samma gång. Perfekt.

Vikingafestivalen var mysig som vanligt. Jag gillar vikingagrejen och människorna som går in för det med hull och hår. Med sina tält och båtar, visar upp lekar och slagsmål. Skön hjärtlig stämning. Fina konstverk.

Inga kommentarer: