onsdag, juli 05, 2006

Vägskäl

"Too much food for thought
will give you an upset mind."


Det gick så illa att rida i kväll. Det var ganska varmt, jag verkade lida mer än hästen. Och det var mycket insekter, hästen led betydligt mer än jag. Han blev stressad av myggor och bromsar. Jag blev stressad för att han blev stressad. Han blev sur. Jag blev sur och deppig för att jag "tvingade" honom ut i skogen trots de dåliga förutsättningarna. Jag kände mig "flaxig" och okoncentrerad och kände igen känslan så som jag mått på hemmafronten under ett par dagar. I morgon är jag ledig och nästa vecka börjar semestern på riktigt. Det ska bli sååå skönt!

Ändå har jag haft det helt OK på jobbet den här veckan. Idag hade jag ett bra samtal med min tillförordnade chef. Vi pratade om vilken typ av ledarskap jag behöver. Bra samtal. Jag har haft ganska lite att göra, så jag har kunnat ta tag i saker som jag aldrig tar tag i annars.

Jag står i ett vägskäl, dock. Har bestämt mig för att söka trädgårdsmästarutbildning till hösten. Det finns en som jag tittat mycket på de senaste åren. Jag har en kompis som går den utbildningen. Jag vet ju egentligen inte om jag vill bli trädgårdsmästare, jag TROR det, men man kan ju aldrig veta säkert. Så jag har i alla fall bestämt mig för att söka och gå den om jag kommer in. Då får vi se om jag kommer tillbaka till nuvarande arbete med ny energi eller om jag håller fast vid att byta inriktning och göra något helt annat.

Inget är hugget i sten...

Inga kommentarer: