söndag, juli 30, 2006

Morgonrundan

Vid morgonrundan i trädgården upptäckte jag att 'Arena' hade slagit ut.
[20060801: Är det verkligen 'Arena'? Har tittat runt och sett att 'Arena' har fält som är röd/gula, men det har ju inte min?! Eller kan det bero på placeringen?]

Den är väldigt vacker, men lite för vräkig där den står placerad just nu. Jag måste hitta en bättre plats för den skönheten.

'Magnus' växer till sig. Jag undrar när han tänker visa sig...

Så här såg han ut för ett par dagar sedan... klicka här.

Förutom dessa små "fynd" upptäckte jag att blomsterlinet blommar igen. Det vill aldrig ge sig! Vackrast är det på morgonen när det fortfarande är lite fuktigt. Blommorna är klart ljusblå och svävar över slänten.

Idag ska jag bygga humlebon. Hur man gör det kan du läsa här SNF's hemsida.

Inga kommentarer: