söndag, juli 23, 2006

Ännu en humla

Så... ännu en solskensdag till handlingarna. Förutom det fruktansvärda åskvädret på eftermiddagen. Brrr. Vilka krafter.

Jag tjatar om min Jättevädd - den är ju så cooooool! Här är den med besök av en humla.


Idag har jag mest ägnat mig åt gräsklippning och vattning. Vände och vattnade komposten gjorde jag också. Jag byggde en ny kompost med tre bingar förra året och i år är nog första gången jag har tömt den. Ja, inte den binge jag fyller på i år då förstås, men de andra två. Vad skulle jag göra utan kompostjorden?

Min nya Stor Drakblomma har börjat slå ut. Jag ska se om jag kan få till en närbild i morgon, blommorna är vackra. Slänten var full av nyutslagna ljusblå blomsterlin i morse, vilket förvånade mig rejält. De har ju redan blommat en vända? Otroligt vackert var det i alla fall!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Godmorgon Ronja. Håller med om att jättevädden är häftig, den svävar över allt annat där den står. Tänkte tipsa om www.bloggportalen.se men du kanske är med där redan? Här i min park fick vi inget av regnet som fallit på sina håll. Det är torrt så att det dammar.

Madeleine sa...

Godmorgon själv Trädgårdsspanaren! Nej, jag är inte med där. Ska fundera på saken!

Anonym sa...

Lustigt, igår skrev jag en kommentar här men den kom inte med, glömde väl något..... Hur som helst, tack för vänlig kommentar på min blogg. Visst är det kul att blogga och framför allt, läsa alla andra trevliga bloggar och få inspiration och tips. Ha, ha, jag har också spelat spel i trädgården, är man trädgårdsnörd spelar man det spelet ofta....det känns som om man aldrig här nöjd. Vi hörs,
Lotta

Madeleine sa...

Välkommen hit, Lotta! Det är kanon att läsa andras trevliga bloggar och få en massa inspiration! Snudd på ohälsosamt eftersom man kan bli fast framför dumburken låååånga stunder... Jag få ransonera! :D