onsdag, juli 26, 2006

Gummiskor

Idag blev det inte många knop i trädgården. Jag har inte ens vattnat krukorna, de stackarna. Vi fick besök av svärisarna på förmiddagen och blev bjudna på kondis. Det blev en liten biltur, men så avnjöt jag en helt fantastisk pecannötpaj, så det var värt varenda minut i bilen! Passade på att besöka ett gäng små trevliga butiker och hittade ett par helt fantastiskt söta "gummiskor", dvs gummistövlar utan skaft. Vita med tjusiga rosa rosor tror jag att det var. Kändes dock som att de skulle passa bättre som prydnad på verandan än på mina fötter i trädgårdslandet...

Däremot är jag på jakt efter Marimekkos "gummitofflor". Tror att det är deras. Har sett bild på dem i någon tidning man får som villaägare och möjligtvis någon trädgårdstidning. De brukar vara knallgröna med knallblå enkla blommor eller liknande i basfärgerna. Någon som vet var de finns att få tag på?

Inga kommentarer: