måndag, juli 10, 2006

Rött hus med vita knutar


"What if a headache forgot to ache?"


Bloggtajm. Jag har suttit mycket framför datorn idag. Första semesterdagen. LIte slöseri med tid kan tyckas, men jag har mest surfat runt på http://www.odla.nu och läst en massa inlägg. En annan favvis för närvarande är http://blogg.passagen.se/minrldagbok. Idag har jag målat lite på verandan och knatat runt i trädgården. Just ja! Måste gå ut och rädda min underbara trädgårdsbok 'Min trädgård' av Karin Berglund från nattfukten. Krulliga böcker är det värsta jag vet...

Så ja, nu är den räddad.

Jag läste auratolkningen som jag fick för ett tag sen innan jag somnade igår. Den får mig att tänka... Strålande! Det är ju precis vad jag behöver. Reflektera en aning... Jag ska söka in till utbildningen i höst. Så mycket är säkert. Vi får se om jag går den. Visst - kommer jag in tror jag nog inte att jag tackar nej...

I natt har vi en övernattande liten kamrat till vår son här. Första gången en kompis sover över. Han bor tvärs över gatan - så nära som man kan bo - så det ska väl inte vara någon katastrof om han skulle vakna och vill hem till sin säng. De små liven satt uppe till cirkus 21.30 och spelade och sen läste jag Berts betraktelser för dem. De 'uschade' varje gång Bert stönade över hångel. Tvi vale! Nåja. Sonens kompis som är 7 tyckte definitivt att det var värre än sonen själv som är 8. Han börjar bli vääääldigt nyfiken på tjejer. Förutom att han är jätteförtjust i granntjejen frågar han ganska ofta om hur jag och hans pappa träffades... *fniss*

I morgon ska jag måla vidare. Vi är snart färdiga och det blir sååååå fint. Nu har jag fått mitt röda lilla hus med vita knutar, vit veranda och gröna dörrar. HELT felplacerat egentligen efter som det är ett egnahemshus som ligger mitt i ett villaområde, men vi fick gk på bygglovet så färgbytet är OK i alla fall. Det ligger ytterligare tre faluröda hus i närheten, så helt fel är det väl antagligen inte.

Nu börjar det bli dags för mig att gå och lägga mig. Ska smurfa runt lite först....

Najti najti.

Inga kommentarer: