torsdag, juli 27, 2006

Fantastiskt bad

"You'll never find the sunken treasure
by wading along the seashore,
however attractive the scenery.

Dive deep into the ocean of meditation."

Idag har jag vattnat blommor, men hela dagen har förutom det varit en naturupplevelse. Ja, vattning av blommor kanske också kan anses vara en naturupplevelse i och för sig...

Vi har varit och badat på ett ställe som blivit vårt favoritställe. Det är en källsjö som ligger i Åkers bergslag. En bra bit att åka blir det, men det är det värt. Det är inte så väldigt mycket folk där, vattnet är klart och går t.o.m att dricka om man blir törstig, omgivningen är en naturupplevelse i sig.

Sonen var mästerfotograf idag. Två av hans fötter, förlåt foton, eller hur det nu var, både ock, är med i dagens blogg.

Jag mår verkligen bra av att ta mig ut i naturen på det där sättet. Att kombinera det med bad - ja, det kan väl inte bli bättre. Vi tog en liten promenad i tallskogen. Åh, vad jag njöt av doften! Till min sons förtret är jag dock ingen långtidsbadare, men ett par dopp hinner jag med. Hans far är lite mer badvillig, så de har inspekterat fisklivet och övat simning lite mer än vad jag har gjort... Vi jobbade stenhårt med att kasta macka däremot och jag måste medge att där är jag verkligen en klippa!

Inga kommentarer: