torsdag, juni 04, 2009

Unio mystica


Vem har sagt att det ena behöver utesluta det andra?



Det är lätt att kategorisera, sortera in, försöka välja.
Men vem har sagt att det ena behöver utesluta det andra? Tanken har slagit mig flera gånger idag.

Jag tog med mig kameran ut i trädgården, iklädd regnjacka med luvan uppdragen. För inte måste det vara sol och vackert väder för att kunna njuta i trädgården...


Tackade ju nej till att följa med när mitt affärsområde försvinner över till Familjebostäder.
Ska jag 1) starta eget? 2) hoppas på ett bra jobb på Sv Bostäder? 3) söka jobb på annat företag?
Fick under dagen frågan om jag skulle vara intresserad av att jobba med ett av företagen som jag anlitar idag. Kanske det kanske. Det skulle ju kunna innebära att jag får fortsätta med 'mina' projekt eller att jag får fortsätta jobba med Sv Bostäder... Kul tanke. Det ena måste inte utesluta det andra...

Trädgården är vacker nu. Lummig och grön. Idéerna sprudlar och jag var så här <---> nära att gå ut och börja flytta växter när jag kom hem idag. Är ledig i morgon och resten av helgen, så då ska det bli pula av. Oavsett väder!

Nu börjar rosorna blomma. Först ut är min kinesiska gulros! Gudomligt vacker med sina gula blommor mot de brunröda grenarna och gröna små blad.


En vacker ljusgul färg har de också...

Måste lämna datorn för bättre behövande (sonen....).

Må så gott mina vänner!

3 kommentarer:

Lotta 8`) sa...

Hej hopp, det var ett tag sedan jag skrev här hos dig, jag läser ofta men är lite lat emellanåt ;) Så mycket det händer omkring dig med jobbet, men det verkar inte som om du behöver oroa dig för arbetslöshet - vilket är tur det :) Du får gå på magkänslan när du väljer. Det gjorde jag när jag bytte jobb och jag trivs ju så himla bra :)
Önskar dig en trevlig trädgårdshelg, kramen 8`)

Marie sa...

Det låter som att du har ro att tänka, det är det viktigaste. Ha en bra helg nu! kram!

Fundera grönt sa...

Du låter så klok, jag är inte ett dugg orolig! Låter som att du gör helt rätt & allt kommer att lösa sig till det bästa, det känner jag på mig! Jobb får du!
Ha det gott! Kram!
Nanna