lördag, juni 13, 2009

Livet i största allmänhet

Det regnar. Men inte hela tiden.



De senaste dagarna har varit fulla av aktiviteter och det är nästan så att det känns som att jag skulle vilja gömma mig en stund. Men det har varit sköna dagar också och jag försöker göra det jag verkligen vill, dvs tillbringa så mycket tid jag bara kan med mina nära och kära. Arbetsdagarna är långa så helgerna blir extra viktiga.

I onsdags var jag och opererade tummen. Tack vare en sjukvårdsförsäkring vi har genom jobbet fick jag läkartid och operation på ungefär två veckor. Något helt annat än den 40-åriga killen som fått vänta 7 månader på att få höftkulan utbytt... Min operation var en liten, snabb och enkel sak och från att varit i princip totalt stel och haft ont mer eller mindre hela tiden kan jag nu använda tummen precis som vanligt igen. Kanonskönt!

I torsdags var det skolavslutning för sonen. Efter sommaren börjar han femman. Avslutningsceremoni i domkyrkan, fantastisk sång av barnen och lite prat av en urskön präst som hade gosedjuret Dronken med sig under armen.
Efteråt åt vi blåbärstårta (sonens favorit) med morfar och farmor & farfar. Vädret var inte helt på vår sida, men framåt eftermiddagen började det klarna och min far, make och son bestämde sig för att ta en tur på golfbanan. Jag tog med mig kameran och förevigade sonens premiär.


Männen i mitt liv

En golfbana ger mig känslan av extremt strukturerad natur och till stor del kan jag tycka att det är oerhört vackert, men efter ett tag blir det ganska platt och tråkigt. Solen sken så det blev ändå en härlig eftermiddag och en hel del bilder.








Idag har vi tittat på båtrace större delen av dagen, men på eftermiddagen trotsade jag regnet och ägnade mig åt lite utplantering av växter som fått bo tillfälligt i en av pallkragarna.
En växt som fått en ny plats är denna vackra akleja. Jag tror att det kan vara en Aquilegia vulgaris 'Altrosa'. Bredvid den placerade jag ytterligare en Actaea simplex 'Brunette' (höstsilverax) eftersom de matchade så snyggt med det mörka i stjälken på aklejan.





Ha en fortsatt skön helg mina bloggvänner!

3 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Vilka härliga bilder:)
Ha en riktigt fin söndag
Kram Lallis

Malin sa...

Är en intensiv tid detta o särskilt med barn hemma...jag är lite matt efter alla turer med firande hit o dit...fester o annat ståhej...Skönt med vila nu, maken ser smått slitet ut den stackarn som har några dagar kvar innan ledigheten...
Sol behövs och även om det inte fortsatte med någon direkt värme resten av dan så har solen övervägande visat sig idag...misstänker regn i morgon.

Kram från Malin

annsofi sa...

Grattis till en nyrenoverad tumme! Måste kännas jätteskönt. - Fina bilder... och vilken akleja! Fantastisk färg, måste bli suverän med höstsilveraxet.