fredag, juni 05, 2009

Kallt som i...

Det är vansinnigt kallt ute... 11 grader just nu. Jag skulle egentligen vilja gå ut och pula, men känner mig lite urrig efter att jag och min älskade son var nere på stan och tittade på studenterna.

I år (liksom de senaste åren, tror jag) har man valt att åka tillsammans klassvis och ortens åkeri ställde upp med fordon som man i normala fall inte träffar på mitt inne i stan. Enorma trailers är inget man stöter på ute på gatan till vardags, men idag... Med inhyrd DJ och allt. Häftigt värre!



En skön helg väntar. Inget planerat. Tar dagen som den kommer. Hoppas på lite sol, eller lite värme, eller mindre blåst. Något eller allt skulle vara en förbättring. För frusen är jag just nu. Brr...




2 kommentarer:

Malin sa...

Här har varit kallt så in i norden men nu på kvällen har det klarnat lite och det har slutat blåsa...Jo då studenterna har tjoat runt här också och strax före 08 i morse for ett sådant ekipage du beskrev förbi i våra kvarter...kul och jag hoppas de är lika glada nu (kl är 22.35).
Är så nyfiken på vilket jobb du kommer att välja och har idag pratat med maken till en kvinnlig trädgårdsmästare som har egen firma här i stan...Hon har jobb till tusen och det går jättebra för hennes firma...Hon har hållit på ett par år nu och efterfrågan ökar hela tiden...visst är det säsongsbundet och just den här tiden är det "högtryck"...

Kram från Malin

Dubbelörn sa...

Så ni såg inte Europaskolans utspring i tisdags inte??!!