onsdag, juni 24, 2009

Jordgubbar!!

Idag var det jordgubbspremiär för min del. Nåja, inte jordgubbar så där i största allmänhet, jag har tjuvstartat med belgiska, men våra egna börjar mogna! Mums! Sonen smakade och sa; mamma så här ska jordgubbar smaka!



I morgon blir det till att köpa grädde, för lättvispad vispgrädde och socker vill jag ha till!
I år har de fått en sen start, men mycket vatten. Nu hoppas jag på ett par dagar med riktigt bra väder för det ser lovande ut i jordgubbslandet...



Den gudomligt vackra honungslöken har börjat blomma. Det vore kul om den fröade av sig lite, för jag tycker att den är jättefin.




Bredvid har den här lilla blomman dykt upp. Jag har ingen aning om vad det är. Är det någon som känner igen den? Bladet som syns i mitten, nederkant hör till.




Nu ska jag parkera i soffan med mina killar! Ha en riktigt skön sommarkväll!

1 kommentar:

Malin sa...

...åh här kommer jag och stör igen i soffhörnet...Inte ett spår av Mariaklockor och jag satte "tjuvade" Borsnejlikor där sent förra sommaren de har helt tagit över den jordplätten...tjuvade för de är tagna vid ett ödetorp...alltså enligt min mening räddade...
Jordgubbarna börjar mogna här också men blir inte mer än att man kan plocka sig en näve och mumsa i sig solvarma...godis det också...
Honungslök har jag ingen men de är verkligen sobert vackra...gacila växter...

Kram från Malin igen