måndag, juni 22, 2009

Länge sedan...

Den här fyllde jag i för tre år sedan och nu tänkte jag att det är dags igen! Förra gången.

Mår riktigt bra, men är oerhört förvirrad inför framtiden.
Vill komma igång med egen verksamhet eller få ett jobb, så att allt löser sig på den fronten...
Ska snart gå och lägga mig.
Har världens underbaraste familj.
Bör ta hand om mig själv lite bättre...
Är förväntansfull, men skrajsen inför framtiden.
Drömmer om att kunna se tillbaka på större delen av mitt liv med glädje.
Längtar till den dag jag vet vad jag ska göra i höst...
Fasar inför deklarationen...
Idag har jag tagit bort stygnen i min tumme hos en helfibblig distriktsköterska.
Imorgon ska jag ägna min tid åt att ringa ett antal samtal och göra ett par besök.
Igår flyttade jag om lite blommor i trädgården efter många om och men...
Nu ska jag strax gå och lägga mig. Ögonlocken klipper.
Vill se positivt på framtiden.
Vill göra en trip till Baravara och en till Yasuragi Hasseludden under semestern.
Glad över att jag har två underbara killar här hemma.
Arg på vissa saker som hänt på jobbet.
Nyfiken på vad framtiden har att erbjuda.
Lycka är att ta var dag som den kommer, planera lagom mycket och känna att man har familj och vänner som jag älskar.
Sorg känner jag när jag tänker på att min son aldrig fick träffa sin underbara mormor.
Älskar min familj, mina nära och mina vänner för att de är som de är.
Hatar att inte ha koll på läget och att vara i händerna på någon annan under en förändringsprocess.
Äter nästan bara lättsmält mat numera.
Sover oftast bra, men ibland lite för lite när kissekotten sätter igång med operavrål alldeles för tidig morgonkvist...
Dricker för mycket kaffe och för lite vatten.
Röker något bloss då och då.
Dansar alldeles för sällan, men troligtvis på Baravara.
Lever gör jag definitivt.

3 kommentarer:

Ruben sa...

Ha ha, det där med borttagning av stygn får mig att tänka på när en sjukvårdselev? gjorde det på mig. Hon tänkte att vi skulle stå mitt på golvet, utan bra belysning ens, när hon gjorde det. Jag var tvungen att fråga om jag inte skulle sätta mig åtminstone. Men det gick bra, men enkelt verkade det inte vara. Första gången, troligtvis!
Du tänker mycket på jobb, märker jag, men börja i liten skala, ska du se att det går lättare!! Rom byggdes inte på en dag!! Ha det gott! /Ruben

Malin sa...

Kanske något som man bör göra mellan varven...en översikt på hur tillvaron gestaltar sig...hm...Man ser inte skogen för alla träden sga...Du är nog en av de första bloggare som erkänner att de bolmar cigaretter mellan varven...gött...då är man inte ensam om den flärden i livet längre...
Verkar ändå som om en del saker fått annat perspektiv sedan sist...du är trädgårdsmäster numera och drömmarna har fått ny riktning...eller kanske snarare kommit på plats...

Ha det gott o Kram från Malin

Bella sa...

Intressant lista. Den spar jag för framtida bruk, är det ok för dig? (Jag länkar samtidigt vid publicering utav listan till din blogg)Ha en härlig helg. //Bella