lördag, juni 06, 2009

Starta eget?

Under förra veckan träffade jag en eventuell blivande kompanjon som det klickade perfekt med och idag har jag gett mig i kast med första steget till en affärsidé. Skulle det mot förmodan dyka upp ett intressant fast jobb någonstans är jag givetvis öppen för det, men nu känns det som att det är dags att titta lite närmare på egenföretagandet...

I onsdags var jag på Nyföretagarcentrum här i stan och fick en snabb och intensiv genomgång av vad jag bör fundera på innan jag drar igång ett enskilt bolag. Oerhört lärorikt och peppande. Kom hem med en välfylld påse med broschyrer, tidningar och visitkort.

Förutom tallriken med jordgubbar och grädde (som jag inte hann med att fotografera innan jag hade ätit upp den... ;)) har jag ägnat eftermiddagen åt att bolla idéer med min make. Han är kritisk, men positiv, så jag får bra coachning i arbetet!

Nu ska jag planera och fundera vidare!

5 kommentarer:

Marie sa...

ÅÅ, vad roligt att bli egen företagare! Och det låter som att du är välinformerad och har bra stöd. Kram!

Anki sa...

Det är bra! Du har kunskap, engagemang, intresse och idéer, så det blir säkert något riktigt bra.
Ha det gott!

Lallis - liv och leverne sa...

Men vad spännande:)
Kram Lallis

Malin sa...

...låter onekligen spännande det här och det är säkerligen bra att ha någon att bolla tankar och idéer med...vet hur lätt jag för egen del kan dra iväg och bra se en massa möjligheter...
Heja Dig!

Kram från Malin

Ingmarie sa...

Det låter mycket intressant!Det måste vara en kanonsak du har på gång....återkommer!

Sov gott