torsdag, juli 23, 2009

Ont om...

Det är ont om blogginlägg just nu, men jag hoppas att ni står ut med mig. Jag som har semester och allt borde ju ha all tid i världen. Men icke.

I morgon, kanske...

Svärfar har fått permission från sjukvården... Och det känns som att han kommer att rehabiliteras ungefär 100 gånger snabbare hemma än på sjukhuset. Var man inte sjuk när man kom dit blev man det när man var där. I alla fall på den avdelning som han varit på den senaste tiden. På intensivvårdsavdelningen däremot var vården, bemötandet och omtanken av en helt annan kaliber. Helt sagolik personal! Personalen på Mälarsjukhusets intensivvårdsavdelning är fantastiska!



Jag ska försöka återkomma med något mer trädgårdfokuserade inlägg den kommande tiden, men det är dåligt med trädgård överhuvudtaget just nu.
Kiip in tatch!

PS! Vi har gott om jordgubbar däremot. Supersöta!!


8 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Vi finns här o strunta i datorn o det som känns som måsten. Njut av bären o ta hand om dig o de dina istället.

Psst... vi har mängder m äpplen i gammelträdet ;)

Varma kramar

Erika sa...

Ibland är det skönt att få sköta om sina egna hemmavid.

Lallis - liv och leverne sa...

Håller tummarna för din svärfar
Jag har också varit ganska så off i bloggvärlden nu i sommar. det FÅR man vara;)
kram Lallis

Malin sa...

Så där känner jag mig också när dt inte blir någon tid över till bloggen...så dum man är...För visst sjutton finns vi kvar här...Jag hade ett långt uppehåll i vintras o våras men "alla" härliga har dykt upp igen då jag kom åter...nu jobbar jag igen o märker att tiden krympt men i kväll sa jag redan tidigt att jag skulle mixtra med bloggen ett tag...
Känner igen det där med vården på sjukhus o speciellt när det handlar om de äldre...både min mamma o mina svärföräldrar tyckte jag for illa av sjukhuset...svärfar fick ett jack i pannan efter att ha trillat ur sin säng...personalen menade att han hade det då han kom till avdelningen men det vet vi med bestämdhet att så var det inte...Svärfar var rörig och ville upp ur sängen...Vi rörde i gång ett hila liv o efter det satte de in extravak...Gäller att hålla sig frisk om man ska vara på sjukhus...
Gosa med den lille Trassel så hörs vi igen!

Kramar från Malin

Annika Christensen sa...

Jag tror verkligen på att trädgård som medecin och att få vara hemma är väl alltid bäst.
Hoppas att blir bättre av den medcin du bjuder ur skålen.
Vet precis hur det är har själv inte tid att blogga runt nu när det är högsäsong så jag kör egoblogg...
Fast jag blir så himla glad när folk kommer ihåg mig och gör en kommentar. Ni där ute är ju liksom sällskap när man sitter och jobbar vid datorn.
Ha det så bra du kan så hörs vi när vi hörs
ps Eva har skrivit så fint i vår nya bok om trädgårdens betydelse för hälsan. Det är sant vart enda ord.
Annika

Lallis - liv och leverne sa...

KOmmer in med en onsdagskram:)

kirsti sa...

Tittar in här, tar en jordgubbe och tackar samtidigt för alla trevliga kommentarer du lämnat hos mig! :)
Bloggvänskap består, även om man tar pauser från inläggs-skrivandet då och då, det vet du väl! ;)
Kram!
/Kirsti

Dubbelörn sa...

Ja de första var fr vårt favoritställe, dit vi absolut återkommer!

Kramar