söndag, augusti 02, 2009

Så där ja!

Så har årets semester nått sitt slut. I morgon är det dags igen. Visst ser jag fram emot att träffa kollegorna, men inte sjutton ska det bli kul att börja jobba igen. Det är väl nu sommaren kommer?





Idag har det äntligen börjat fladdra ordentligt i trädgården. Jag har märkt tendenser de senaste dagarna, men i morse kunde jag och maken räkna tio fjärilar vid ett och samma tillfälle i släntplanteringen.






Mest populära så här långt är röd rudbeckia - Echinacea purpurea 'Magnus, grekvädd - Knautia macedonica och agastache.




Nykomlingen i familjen, Trassel, mår prima och växer så det knakar. Han kommer nog att bli stor. Han fick träffa två av sina kompisar i grannhuset här om dagen och de är normalstora kattungar, lika stora som honom, men sex veckor äldre!




Han sover gott på nätterna, är inte speciellt busig då, i alla fall inte så det stör. På dagarna får han fullt normalt kattfnatt och kan springa runt och jaga sin leksaksråtta i raketfart. Han får vara ute med oss i sele med långt snöre och då är han mattes katt eftersom han, precis som jag, älskar att vara i träden!! Upp och ner i äppelträden, spanar, hoppar.

7 kommentarer:

Karin sa...

Jag förstår att det tar emot att börja jobba igen, snart går allt som på rutin igen. Härligt med alla fjärilarna! Fina bilder! Kram Karin

Marie sa...

Fjärilar gör mig så glad, jag spanar allt för sällan mot min egen lavendelhäck för att få se några, men idag ska det nog bli lite fjärilspaning tror jag bestämt! Och jobba ja... jag börjar också idag... suck.

Malin sa...

Jag märker att tiden rusar iväg och att semestrarna är slut för många idag...kusligt fort går det...
Jag är lite oroligt för här ar det inte varit många fjärilar på plats ännu...lavendeln har snart blommat över o där brukar det annars vara full rulle...Ålandsroten är också en fjärilsfavorit o den blommar nu...kanske om det blir sol fram i veckan...
Dammen har varit med på bloggen sedan start o den har ägnats många timmars huvudbry...den kommer säkerligen att följa med till bloggens slut...men en vattenpöl kan man inte ha...suck...ska kolla bättre på nätet i natt då jag sitter på jobbet...kanske får några idéer.
Moses Brinnande buske är suveränt vacker men sen din varning har jag bara titta på den! Den sak flyttas längre fram...
Så gott de låter med kattlivet och med det lilla busfröet farandes runt mattes ben...

Kram från Malin

Erika sa...

Men Trassel är ju för go. Hoppas ni kommer få många härliga minnen från eran första sommar ihop.

Thorins Trädgård sa...

Vilka fina bilder på enchinean!

/Marit

Haspet sa...

Vilka underbara fjärilsbilder. Det kan ju krävas en del tålamod för att lyckas fånga dom på bild men du kanske har alldeles extra goda blommor i din trädgård ;) Vilken goding han ser ut att vara er Trassel, funderar nog ut nästa bus som han ska hitta på. Hoppas att du har det bra på jobbet så här första veckan efter semestern. // Kram Peter

Talo sa...

Vilken liten sötnos Trassel är! Ser ut som en riktigt mysig gosekatt som jag verkligen får gratulera till.

Kramar!