torsdag, juli 09, 2009

Seize the day

Idag fångade vi dagen och gjorde det vi kände för. Min första tanke var att greppa tag i dammsugaren när vi fick en mulen dag istället för den soliga vi hade beställt. Dammsugaren är tämligen oanvänd den senaste tiden. Maken ville plocka svamp. Han hade bestämt sig för att hålla sig hemma istället för att åka och hälsa på sin pappa som ligger på sjukhuset sen en tid tillbaka (jag får inte följa med pga förkylningen). Men det regnade, så det gick ju inte. Eller?

Jo, men det är väl klart att det går att traska i skogen ändå. Finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder, så vi packade på oss regnkläder och gav oss ut på en tvåtimmars promenad i "vår" skog.
Och kom hem med kantareller. Många, goda.
Eftersom vi inte hade ätit lunch blev det svampmacka och en kopp te på direkten.



Och så får det bli en bild på världens bästa och vackraste kisse, Jäzper 17 år.




Ja just ja. Glömde berätta att min enorma jättevädd har gått åt fanders i ovädret. Tre av 10-15 tremetersstänglar är det enda som är kvar efter det senaste dygnets regn och blåst. Surt sa räven. Men å andra sidan kan jag stå ut med en knäckt jättevädd när kissen är kvar i livet och svärfar är på bättringsvägen!

4 kommentarer:

Marie sa...

Vilken vacker kisse du har! Man riktigt ser hur gosig han är! Och skönt att hör att svärfar är på bättringsvägen. Sådana nyheter (och kantarellmackor) gör all skillnad i världen! Stor kram!

Annika Christensen sa...

Vad avis jag blir!
Jag får vänta på höstkantarellerna.
Tack för din kommentar hos mig det glädjer mig alltid när du tittar in.
Synd med ovädret det finns inget lagom väder nu för tiden.
Ha det gott och njut vidare.
Annika

Erika sa...

Härligt att höra att kissen fortfarande är med er. Hoppas ni ger honom massa extr gottit i helgen!!

Malin sa...

Åh krama Jäzper lite extra från mig här...så fin han är...åh dessa underbar djur i ens liv...
Ja ha då fick jag svar på skrift sga...Det finns svamp alltså...Vi måste ut och nu känns det som om det är bråttom...

Kram från Malin