onsdag, augusti 08, 2012

Rosregn

 "The mind by which choices are made,
also divides the universe
so that choices are needed.
"


Jag har blivit med mossros. Jag har egentligen blivit med fler rosor än vad jag någonsin hade trott, men nu har jag verkligen valt ut ett par stycken.Fler bilder kommer framöver.
Denna är gudomligt vacker, här lite tussig av regnet, och doftar ljuvligt. Hon har fått sällskap av lavendel och ett par fingerborgsblommor och sitter i en av mina nyrenoverade rabatter.


Salet (Centifolia Muscosa)


I år har jag även stiftat bekantskap med ytterligare en daglilja. Det ska vara en gul daglilja Hemerocallis lilioasphodelus, men eftersom den började blomma så sent undrar jag om det stämmer. Kan det vara en H. flava? Den har blommat i någon vecka nu, dvs långt senare än min andra gula, gamla daglilja.

Så här ser hon ut i alla fall. Om denna tycker jag mycket!


Hemerocallis lilioasphodelus, eller?


Ikväll hade jag möte med en av mina kunder. En bostadsrättsförening där jag ritat en idéskiss för deras trädgård. De bad mig vara med på deras trädgårdsdag i höst och under nästa vecka ska jag ta hand om deras ljuvliga gamla äppelträd. Ser verkligen fram emot det!




 

1 kommentar:

Erika sa...

Liljor har inte riktigt vunnit mitt hjärta än men jag lär få fler darlingarnä när min säning från Hortogreen kommer nästa vecka.