torsdag, augusti 02, 2012

Fullmåne och kanelbullar

"First is "I."
Second is "I am."
Third is "I am this, and that."
Fourth is "Who am I?"
Fifth is "I am not this, nor that."
Sixth is "I am that I am."
Seventh is Silence."

Behöver stanna upp och fundera lite. Livet springer fort och ibland kommer jag på mig själv att andras "måsten" har blivit mina och jag har tappat bort vad jag själv tycker, tänker och behöver. Just nu har jag tagit en försiktig Facebook-paus för att slippa bombarderas av alla fantastiska semesterplaner, alla fantastiska yrkesframgångar och alla fantastiska grillpartyn, fester och umgängen.

Jag är tacksam över att jag i alla fall stannar upp och reflekterar. Jag fick en klok fråga av min man när jag satt och funderade högt tidigare idag:
"Men, VILL du verkligen det då?" Och då menade han fara runt på semestern, satsa stenhårt på jobb och umgås med vänner ständigt och jämt.


Uppdaterad med egen månbild från kvällen.


Det är nog det som är den där grundfrågan. Vad vill JAG egentligen? Jag ska fundera ett tag. I natt är det fullmåne och då ska det tydligen vara extra bra att reda ut det man går och bär på. Vi får väl se!

Annars fortsätter jag med att jobba lite, semestra lite, mysa med familjen och mitt lakritstroll, vattna slänten och baka bullar. Tredje gången på mindre än tre veckor. Och för första gången på mer än 25 år.


Dagens laddning av kanelbullar
 

Men jag kan inte bara nöja mig med att baka kanelbullar, utan jag ägnar mig åt produktutveckling samtidigt. Har du tips är jag idel öra!
Hur gör man de godaste kanelbullarna?

1 kommentar:

Erika sa...

Aaa fullmåne.....förklar varför jag sovit lite konstigt natten som var. En helt vanlig kanelbulle med lite kardemumma och bra med smör i fyllningen är super gott. Behöver inte göra det mer konstigt än så.