fredag, maj 01, 2009

Nya stadsträdgårdsmästare

Pia Krensler, landskapsarkitekt från Tyréns har fått tjänsten som stadsträdgårdsmästare i Stockholm. Spännande, tycker jag. Nu får Stockholm någon som samordnar utformning, planering, investering och förvaltning av utemiljöerna. Det ska bli kul att se vad hon hittar på...
Det går att läsa mer om Pia Krensler här.

Göteborg har också fått en ny stadsträdgårdsmästare. Där är de Helena Bjarnegård som får de stora ansvaret med början i maj. Mer om henne här.

Lars Johansson hette företrädaren i Göteborg. Han har istället styrt kosan till Uppsala, där tog över stadsträdgårdsmästartjänsten efter Karin Åkerblom vid årsskiftet.

Själv är jag min egen stadsträdgårdsmästare i min egen lilla trädgård. Jag tror att det behöver göras något åt skötseln med omedelbar verkan... ;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det ska bli spännande att se vad Pia Krensler hittar på i Stockholm. Ha en fin fortsättning på helgen!

Malin sa...

Hi hi...tänk vilken lycka att få vara sin egen stadsträdgårdsmästare...för det kan vi ju kalla oss lite till mans hemma på våra egna täppor - friheten att hitta på efter eget huvud och fanisera om stora lundar och fantastiska odlinga allt efter behag.

Kram från Malin

Annika Christensen sa...

Vet inte var min kommentar tog vägen så jag gör en ny.
Kul att du tittade in till mig.
jag har liksom tappat bort dig.
Synd för det skulle vara kul och se hur det går på nya jobbet.
Får titta runt lite.
Jag är också stadsträdgårdsmästare i min egen trädgård.
ha det gott
Annika

Ruben sa...

En stadsträdgårdsmästare har ju en BUDGET att gå efter, det kanske man skulle ta efter i sin egen trädgård. Men nej .... det är nog skönast att inte veta hur mycket pengar man lägger ner!!! Ha det gott! /Ruben