söndag, maj 03, 2009

Vara eller icke vara


Jag tycker inte om dem. Och orsaken till det är att de beter sig som ogräs, samt ser supertrista ut efter blomning. I år ser de dessutom trista ut redan innan blomningen eftersom alla blad har fått torra toppar pga en köldknäpp eller möjligen tidig torka. Men...

När man ser en sån här snygging kan man ändå inte låta bli att tycka om dem. Lite. Och färgen är fin, och på rätt ställe med rätt kompisar. Jaja, jag sparar nog en del i alla fall...

Vad tycker du?


3 kommentarer:

Ruben sa...

Ja, det var verkligen "en snygging" ;-) /Ruben

Caroline sa...

Nja, jag ser dem mest som ogräs tyvärr, fina när de blommar men fy för alla skräpiga blad sen.

annsofiero sa...

Väldigt ambivalent... underbara när de kommer, sedan blir de så trista och tar för sig så ogenerat. Har någon gång ryckt upp dem och låtit dem ligga i en skräpig vrå över sommaren, men när jag på höstkanten ser att de fortfarande lever har jag grävt ner dem igen. De kommer tillbaka! Lite respekt får man för sådana överlevare. Och så vackra överlevare sen, när de ser ut som på din otroligt fina bild!
Kram!