onsdag, maj 06, 2009

Äntligen!



Välbehövligt regn!
Inte så mycket åt gången, men sakta men säkert blöts den torra jorden upp och växterna sätter fart. Tyvärr hade gödningen klumpat ihop sig där den stått bortglömd under vintern...
Verandagolvet är nyoljat så vattendropparna blir liggande på ytan.

På framsidan har jag en rabatt som för närvarande ser ut att vara gjord enbart för svenska hockeylandslaget. Blågult så det förslår. Påskliljor, kaukasisk förgätmigej och hyacinter. Fram till i helgen hade jag även mängder av pärlhyacinter, men de tog jag bort så gott det gick.
I morgon kväll är det kvartsfinal mot Tjeckien. Heja Sverige!




Nu väntar jag på hägg och körsbärsbenved, samtidigt som jag njuter av lökväxterna, grönskan och försommaren. Hade ganska mycket växter jordslagna i två av pallkragarna i vintras. De vill ha en plats nu! En klematis som jag missade att få ner har övervintrat i en plastpåse i en av rabatterna. Klantigt av mig, men den har klarat sig utmärkt!

På lördag ska jag träffa mina gamla klasskamrater i Enköping. Vi planerar picnic i Drömparken, så håll tummarna för vackert väder!

2 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Håller tummarna för bättre väder. Men som sagt regnet behövs ;).

Här blommar det för fullt av löjtnantshjärtan, i den lilla rabatt vi har. Hinner inte med att gräva o fixa, för all energi går till badrums-ståstill-renovering o så förberedelser inför studenten... *stresskänslor gör sig gällande*. Tack o lov så finns trädgården kvar till nästa år ;).

Kramar

Ruben sa...

Ja, vilket välkommet regn. Antagligen var det jag som lockade fram det eftersom jag inte tyade längre och satte på spridaren idag!Huh. /Ruben