lördag, maj 09, 2009

Fika i gröngräset

Eftermiddagen har jag avnjutit på en filt på gräset i Drömparken tillsammans med ett flertal klasskamrater från trädgårdsmästarutbildningen. Det var jätteroligt att träffa gänget igen och man får ju lov att säga att bättre tur med vädret kunde man inte ha. Ett strålande solsken och klarblå himmel!

Alla klasskamrater jobbar i trädgårdssvängen på något sätt, utom en som valde att gå tillbaka till sitt tidigare yrke. Ett riktigt bra utfall. Men det verkar vara ganska ont om säsongsvilliga trädgårdsmänniskor. Jag har försökt rekrytera till oss, men vi hade oerhört få ansökningar.

Efter fikastunden gick vi en sväng i några av parkerna och njöt av grönskan och gamla minnen. Jisses vilken bra klass vi hade! Bra stämning, inget tjafs, ingen direkt osämja överhuvudtaget.
Det blev ett kärt återseende och nu planerar vi för att ses igen i slutet av sommaren för att bl.a. besöka årets tematrädgårdar i Enköping.

I morgon ska jag ge mig ut med gräsklipparen. Det börjar bli dags. Efter ett par dagars regnande till och från växer det så det knakar nu när det är sol och värme. Ska försöka placera ut mina jordslagna växter som tar upp plats i pallkragarna. Måste få ner potatisknölarna!

Jag har en rosbuske som ser lite ledsen ut. Bladen gulnar så det är med stor sannolikhet näringsbrist. Åtgärdas i morgon!

1 kommentar:

Malin sa...

Jag fixade gräsmattan idag och det ser alltid så ordentligt ut när det är gjort...Har rensat ogräs och tycker jag varit riktig duktig!
Låter mysigt med picknick i gröngräset och jag kan tänka mig att det pratades

Kram från Malin