måndag, mars 16, 2009

Fruktträdsbeskärning

I helgen var jag och beskar ett äppelträd hos en av mina vänner. En härlig stund i den snöblandade regnet, men vem mår dåligt av väder och friskluft? Emellanåt var det ganska gråkallt, men större delen av tiden höll jag ångan uppe genom att klättra upp och ner på favoritstegen. Är man inte lång får man göra sig eller hur man nu säger... ;) Trevligt sällskap och en sagolik semla satt inte helt fel. Min vän, du vet vad jag behöver! ;)

Det är verkligen roligt med fruktträdsbeskärningen. Jag funderar på att ta tag i det på riktigt och marknadsföra mig. De trädbeskärningar jag haft hittills har handlat om support till nära o kära. Mycket för att få erfarenhet och för att jag tycker att det är så vansinnigt roligt. Jag nöjer mig liksom inte med mina två risbuskar här hemma... :)

Nu ääär det verkligen natt för mig. Måste krypa till kojs på 'stuberten'.
Nassi nassi!


2 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Här finns några polare som väntar på din väna o omtänksamma hand ;).

De står o sneglar avundsjukt mot Gravensteinen ... *fniss*

Har du sett mitt mail?

Stor kram

haspet sa...

När jag får egna fruktträd så får du komma och beskära dom. Eller kanske lära mig hur man gör. Inte helt fel med en god semla efter utfört jobb, så skulle det alltid vara. // Kram Peter