tisdag, mars 10, 2009

Drömmen

En av mina uppgifter framöver (den största...) kommer att vara att driva upprustning av gårdar i mitt affärsområde. En del projekt är redan i rullning, på två ställen har man börjat arbeta och för ytterligare ett par ställen håller man på med projektering. Ett av företagen som anlitats är MÄLARK i Västerås där en av mina klasskamrater gjorde sin praktik (LIA). Man skulle kunna säga att världen är rätt liten, men å andra sidan är det nog precis som i alla andra branscher. Nu råkar ju den här branschen vara ny för mig så då känns det ju extra kul när man faktiskt känner igen både företagsnamn och namn på den som ritat! :)




En sak som kommer att bli viktig är att kunna avgöra om de häftiga förslagen som arkitekterna ritar är vettiga ur förvaltningssynpunkt. Det roliga i kråksången är att det är ju det här vi har drillats så infernaliskt i under utbildningen. Så det känns tryggt och bra!

Sitter och myser och glädjs åt att jag fått möjligheten att arbeta med det jag tyckte är så vansinnigt intressant och stimulerande; att få skapa trivsamma och trygga utemiljöer där människor verkligen vill vistas. Det kunde ju inte ha blivit bättre!!!

6 kommentarer:

kirsti sa...

Det låter verkligen spännade! Hoppas du får tid och ork över att blogga mellan varven så man får hänga med i planteringarna..
Härligt också att du trivs på nya jobbet! Framtiden ser ljus ut..:)
Kram!
/Kirsti

Madeleine sa...

Jag ska försöka hinna med bloggandet!! Det blir en prioriteringsfråga... ;)
Kram!

haspet sa...

Vilken lycka att få göra något som man verkligen brinner för. Hoppas att vi får några små smakprov här på bloggen. // Kram Peter

Dubbelörn sa...

Jobbet låter ju som hand i handske för dig ;).

Har mailat dig...
Kram vännen

Lotta 8`) sa...

Spännande, roligt och kreativt jobb du har Ronja :) Även jag hoppas på att följa dina projekt och tankar på din blogg.
Inte dumt alls med ljudbok vid långa resor. Jag lyssnar nästan var dag på böcker, har faktiskt nästan slutat läsa pappersböcker..... lite trist men att lyssna på en deckare när man utför de där mindre roliga sysslorna hemma - det är inte dumt alls :) Må så gott, kram =)

Talo sa...

Ville bara tala om att jag nu hittat hit och passa på att tacka för hjälpen med att beskära mitt äppelträd. Det ska bli spännande att se hur det blir med frukt i sommar :-) !

Kram
Talo