fredag, april 17, 2009

Man ska inte ropa hej....

Här kommer ett ocensurerat inlägg om hur läget egentligen är. Rakt upp och ner.

Jobbet rullar på. Det känns jättebra, arbetsuppgifterna stämmer jätteväl överens med vad jag hoppades att rollen skulle innehålla.

Tyvärr ska mitt affärsområde säljas till Familjebostäder, vilket gör att framtiden är rejält oviss. Familjebostäder har, såvitt jag vet, ingen uttalad vision eller plan på att satsa på utemiljön, men där kan det ju bli andra bullar...

Som det ser ut just nu har vi diverse informationsmöten med VDarna från de båda företagen, viceVDarna, personalcheferna och annat. Eftersom ingen riktigt vet hur det kommer att se ut i framtiden är det oroligt i leden. Jag har sökt andra jobb, men är givetvis öppen för förslag både från Svenska bostäder och Familjebostäder. Vi får helt enkelt se vad som kommer.

I slutet av maj är tanken att vi ska få lite tydligare erbjudanden från Familjenbostäder att ställning till. Ordspråken eller visdomsorden; gråt aldrig samma tårar två gånger och man ska inte ropa hej förrän man är över bäcken passar bra just nu!

För övrigt växer det så det knakar i trädgården. Foton i helgen (utan att ge några definitva löften...). Inga rådjur i min trädgård, men jag har sett dem i trädgårdarna i nästa kvarter, så även här gäller "man ska inte ropa hej"...

I maj åker jag med mina trädgårdssamordnarkollegor och tittar på lökar i Karlstad under Tulpanfestivalen!
Stefan Mattson ska hålla föredrag och har sett till att vi kommer dit. En annan föredragshållare är Lena Månsson som var vår kurssamordnare under utbildningen. Det ska bli jättekul att träffa henne igen och jag räknar med att det blir en kanondag i Karlstad!

När jag kom hem idag släpade sonen och maken med mig till badhuset. Nåja, släpade och släpade. Jag var trött som en gnu, men insåg att det var en god investering. Och jisses!
Det är ju såååååååååååååååå skönt att få en stund i det halvvarma vattnet, simma, busa runt med sonen och bara ha det så gott! Jag var som en ny människa när jag kom hem efter en timmes motion, värme, avkopping och trevligt sällskap.

Det blev en lång och virrig lägesrapport.
Hm... glömde jag att nämna att maken åker bort söndag till fredag? Hua. Jag bävar. Både för att han är borta och jag är själv...

Ha det gott!
Kram

6 kommentarer:

Talo sa...

Förstår oron du känner och håller tummarna för att allt ordnar sig.

Förresten visste jag inte att gnuer var särskilt trötta av sig ;)

Stor kram!

Eftersom vi brukar påpeka verifieringsord för varandra vill jag tala om att jag fick "petar"! Passar bra när man håller på att peta och pula i jorden :-)

Dubbelörn sa...

Dina ordspråk ska du ta fasta på!! Ingen mening att slösa energi över något man ändå inget vet om ;).

Låter ändå som huve i poolen var helt rätt beslut igår *skrattar*.

Stor varm kram

Anonym sa...

Det där låter ju oroligt, just som du hittat ett jobb som du trivs med! Jag hoppas att det löser sig på det bästa sättet. Ha en skön helg!

haspet sa...

Vad trist. Just när allt verkade så bra. Oron över att inte veta är ju så jobbig, nästan bättre då att få ett negativt besked. Hoppas att allt löser sig till det bästa så att du får njuta av dina kunskaper. // Kram Peter

Caroline sa...

Oj, hoppas att allt löser sig på ett bra sätt, alltid trist när det är oroligt på jobbet!
Kramar
Caroline

Unknown sa...

Hej Ronja!

Jag undrar om jag skulle kunna få ställa några frågor till dig ang. din blogg..?

Då det är frågor av privat natur, undrar jag om du skulle, trots all denna krypticism (!), kunna vara vänlig att kontakta mig på demsweden@gmail.com

Det gäller ett inlägg, med orubricerad rubrik, där du ombetts att svara direkt till hennes (?) mail. Alltså på din förra bloggplats.

Om du tycker att allt detta låter väl "hemligt", så förstår jag det, men jag hade bara velat få några svar, och kan inte finna ett bättre sätt att kontakta dig, än på detta.

Bästa hälsningar,

Mattias