lördag, april 04, 2009

Magnus Uggla - radioteater på 80-talet

Sitter här med en gnagande fundering och efter att ha sökt på nätet länge och många gånger måste jag ge upp och ställer frågan i min blogg istället.

Någon gång under 80-talet (tror jag att det var) läste Magnus Uggla en radioteater som handlade om en råtta (?). Minnet sviker, men jag har för mig att det handlade om en försöksråtta och namnet Aristoteles eller Aristofanes är det som 'bubblar'. Är det någon som känner igen och kommer ihåg det här? Någon som vet om man kan få tag på den på något sätt?
Jag älskade den...

6 kommentarer:

Marie sa...

Nej du, det var ingen lätt uppgift. Det bästa kanske är att kontakta SR Radioteatern, uppgifter från hemsidan:

tel vx: 08-784 50 00
fax: 08-784 17 77
teater@sr.se

Minns du om det var "vuxenteater" eller "barnteater"?

Lycka till och stor kram i vårsolen!

Madeleine sa...

Tack för tipset! Ska se om jag tar tag i det... Jag har för mig att det var "vuxen-" eller möjligtvis
"ungdomsteater".
Kram!

Anonym sa...

Den hette "Blommor till Aristoteles". Jag har faktiskt den inspelad på ett gammalt slitet kassettband.

Unknown sa...

Lyssnade oxå på denna radioteater med Uggla en gång för så länge sedan och har letat efter den ibland.....har du hittat någon inspelning?

MVH
anita@anti-tanti.se

Anonym sa...

Hej
Jag sökte också efter den. Har ett kassettband som jag tänkt digitalisera. Kolla via mitt gamla bands hemsida myspace.com/solkungen och skicka meddelande där om du är intresserad.
Manuset är faktiskt engelskt/amerikanskt från en film med Jerry Lewis, sändes på svensk tv på 70-talet.
/Olof

Kai.Sunden sa...

Hej.

Jag är gärna intresserad :-)
Gick inte att skicka mess på myspace.com/solkungen.

//Kai