lördag, april 25, 2009

Framtiden i mina händer

Inga klara besked eller erbjudanden från den blivande arbetsgivaren ännu. Det ska vi dock få under maj, så då vet vi lite mer. Det känns lite som att söka jobb igen, med skillnaden att jag inte valt det själv och att jag egentligen inte vet vad det är för jobb jag har sökt! Några trädgårdssamordnare har de inte i dagsläget i alla fall, så mycket vet jag. Men de kan ju ändra sig... ;)
På tisdag träffar jag en av distriktscheferna för intervju - om jag själv får ut något av det har jag ingen aning om.

Sökte ett annat intressant jobb för någon månad sedan och på måndag är det dags för intervju. Det vore ju kul att ha ett alternativ om Familjebostäder inte känns bra, men skulle det gå vägen på det här jobbet finns nog risken att jag måste bestämma mig innan jag vet vad FamBo har att erbjuda mig. :) Ja, ja, den dagen den sorgen!


Det är gult i rabatterna.
Både stora och små påskliljor känns mycket välkommet!


Idag har jag varit hemma hos relativt nyblivna trädgårdsägare... Ja, de har bott i huset ett år, men ägnat allt krut åt insidan. Nu var det dags att börja fundera på utsidan också.
En gammal uppvuxen trädgård där den förra ägarinnan kört med 'vaktmästarbeskärning' på samtliga buskar... Lite tips och goda råd var vad som behövdes i nuläget. Och identifiering av växter.

Resten av dagen har jag och familjen ägnat åt vår egen trädgård. Sagolik värme, så shorts och linne åkte på. Jag passade på att flytta runt lite växter, den obligatoriska vårflyttskarusellen...
Praktrudbeckian fick ge plats åt rosen Poulsen's Pearl, som i sin tur gav plats åt fjärilsbusken, som gav plats åt trollhasseln. Sen var det färdigflyttat. Nä, just ja! Praktrudbeckian fick knuffa bort en av våra mastodontexempar av funkia. Den fick ingen ny plats utan ligger och skrotar i skottkärran tillsammans med rosklipp.

Min kära make skurade av veranda och altan och ställde fram utemöblerna. I kväll blir det grillning på uppmaning av sonen!

5 kommentarer:

Karin sa...

Det låter som om det är mycket på gång för din del just nu! Håller tummarna för att det löser sig på bästa sätt. Här i Göteborg tror jag att familjebostäder har satsat en del på utemiljön men bostadsbolag ligger mer i framkant! Spännande att göra "hembesök". :) Lycka till! Kram Karin

Talo sa...

Jag håller också tummarna för dig och hoppas att vad som än händer så är det vad som är bäst för dig.

Många kramar
Talo

Ruben sa...

*skrattar* Ja, nog märks det väldigt tydligt så här på vårkanten vad som behöver flyttas!
Håller tummarna för att du ska få det jobb du helst vill ha!! Lycka till! Ha det gott! /Ruben

Anki sa...

Hoppas att det blir riktigt bra för dig med jobb!
På min blogg behöver jag hjälp med växtidentifiering!
Kram!

Malin sa...

Låter spännande med jobbsökeriet men också pirrigt...verkar som om det finns lite att söka i dessa tider...
Jo då här har det tillbringats tid i trädgården och även jag iklädd shorts och linne...vaktmästarbeskärning...fniss
det är precis vad jag har gjort med våra tråkig Ölandstokar som jag inte ännu haft hjärta att ta bort helt och hållet...ska ha något där istället...
Lycka till under veckan och ska bli spännande att höra hur det avlöper kring jobb!

Kramen från Malin