torsdag, februari 12, 2009

Tillbaka till verkligheten

Hej och välkommen hit, oavsett om du har varit med här förut, aldrig läst min blogg tidigare eller hänger med från gamla bloggen. Här bodde jag förut; Sinnesro. Börjar med ett litet ord på vägen från swamij.com - precis som jag brukade ...


"Stress is two forces moving in opposite directions.
Sit still."


Det har tagit emot att blogga under en period. Kanske för att det är vinter ... kanske för att trädgårdselden går på sparlåga ... Hur som helst så har bloggen Sinnesro på Trädgårdsblogg inte riktigt känts aktuell. Jag har funderat fram och tillbaka på om jag ska flytta hit igen och nu blir det nog så. Ett tag i alla fall.

Jag håller på att avsluta på jobbet för att gå på två veckors välbehövlig ledighet. Sportlov och en vecka egen semester ligger framför mig innan jag går vidare till nya jobbet och nya utmaningar. Det ska bli riktigt spännande. Jag känner mig fortfarande inte mogen att berätta var jag kommer att börja jobba, men det kanske slinker ur mig så småningom. Att det har med utemiljöer att göra kan jag avslöja och att mitt mål "att få arbeta med att skapa trivsamma och trygga utemiljöer" definitivt kommer att uppnås!

Jag har kört igång med yogan igen och det känns välbehövligt. Jag går och får massage lite då och då och yogan är en bra grund att stå på. Viktigt att ta hand om sig själv ... Desto värre är det med sol i ögonen eftersom solen lyser med sin frånvaro. Den tittade fram en stund här om dagen och då passade jag och ett par kollegor på att ta en välbehövlig promenad.

7 kommentarer:

haspet sa...

Vad mycket härligt du har att se fram emot. Först ledighet och sen ett nytt jobb, så spännande. Lite spännande tycker jag att det ska bli att följa med dig här istället för på din andra blogg. Själv kör jag dubbelt tills vidare. Ha det gott. // Kram Peter

Malin sa...

Hej!
Det verkar väldigt klokt att fokusera.
Jag tittar mer än gärna in här, När jag klurat ut hur man gör skall jag lägga in en länk från min sida
/Wabisabi Malin

Anonym sa...

Välkommen tillbaka Ronja...och vet du...jag tycker det känns bättre här...mycket bättre!
Ha det gott!

kirsti sa...

Hej! Klart att jag hänger med dig hit ut till verkligheten!:) Har också lite "paus" från trädgården och den bloggen blir inte så värst flitgt uppdaterad just nu..prövar därför blogspot sedan några veckor tillbaka..:)
Grattis till jobb och examen!! Spännande att vad som händer i ditt liv nu här framöver!
Kram, Kirsti

Madeleine sa...

Tack för era kommentarer, kul att se att ni hittade hit. Jag hoppas att ni hänger med mig här, för det här känns riktigt bra!
Kram från Ronja :)

Marie sa...

Hej och välkommen tillbaka! Jag måste kolla om det finns möjlighet till yoga här i närheten, skulle behöva mjuka upp kropp och sinne. Kram!

Madeleine sa...

Kul att du tittade in, Marie!
"Mitt" yogaställe är supermysigt och personligt. Efter yogapasset blir helga gänget bjudna på en kopp te och sitter och småpratar en stund, så det ger verkligen mervärde!
Kram på dig!