fredag, februari 13, 2009

Idag är första dagen...

...på resten av mitt liv!


"If perfection is not in the fantasy of the future,
and happiness
not in the memories of the past,
then how can the mental garbage of the present
be so good either?

Oh, mind, let go of all this!
"


Så där ja! Nu var den "epoken" slut. Sista dagen på jobbet. Har lämnat in kort och telefon, blivit avtackad med tårtkalas och sagt hej då till ett antal kollegor.
Har varit anställd i nästan 12 år på det här företaget, så det känns lite märkligt att inte kunna ta sig in där längre, men vemodigt? Nix! Inte ett smack!
Nu ska jag ladda batterierna och ge mig ut på nya äventyr!

6 kommentarer:

Lotta 8`) sa...

Jag följer dig gärna här Ronja :) det var ju här jag en gång "hittade" dig :) Så nu har du avslutat det kapitlet i ditt liv, nu börjar ett annat och det skall bli spännande att följa dig på ditt nya jobb - men lite trädgårdslinje är det väl där? Ha nu ett riktigt härligt lov och njut av ledigheten! På återseende, kram 8`)

Madeleine sa...

Jajamensan! Visst är det trädgård det handlar om på nya jobbet. Men inte privata trädgårdar utan hyresbostadsområden och andra offentliga och halvoffentliga miljöer.
Ha en skön helg Lotta!
Kram

Marie sa...

Å vad härligt, att bara känna tillförsikt inför framtiden, ingen oro verkar skymta och det är så bra! Jag är så glad för din skull!

Madeleine sa...

Tack! :) Det ska verkligen bli jättespännande!
Kram

Anonym sa...

Härligt!
Lycka till nu med ditt nya yrkesval.
Kram /Vella

www.vellasgarden.tradgardsblogg.se

Madeleine sa...

Tack Vella och kul att du hittade hit!
/Ronja :)