tisdag, februari 24, 2009

Sju S

Precis som jag hade önskat hade värdinnan beställt strålande solsken och lite lätt värme i luften, samt tillagat en fantastiskt god lunch. De sju S som täckte dagens behov var således:

  • solglasögon
  • snöskyffel
  • sekatör
  • såg
  • stege
  • soppa
  • sällskap

För att förtydliga lite kan jag nämna att soppan inte bara börjar på s utan även var sagolik, samt att sällskapet var supertrevligt.


När den försiktiga beskärningen av mitt favoritträd på Karl-Johansgården var slutförd var det tyvärr lite för mörkt för att ta några riktigt vettiga bilder, men så här såg det ut innan i alla fall. Beskärningen bestod i att ta bort torra och skavande grenar, samt lätta den gamla tunga fruktveden. Inga stora ingrepp.


9 kommentarer:

Lotta 8`) sa...

Mysigt väder för beskäring =) Kan du komma till mig och beskära mitt äppelträd med? ;) Kram 8`)

Madeleine sa...

:) Självklart! När ska jag komma? ;)
Kram!

Dubbelörn sa...

Du glömde "skepsen" *gapskrattar*

Tack för en helt fantastisk dag!! Det är alltid lika härligt att umgås med dig. Blir glad så där inombords ;).

Glada är vi över omskötseln o trädet blev så vackert. Med beröm godkänt, när t o m sonen såg skillnad ;).

Jag försöker fota i veckan med bra ljus.

Stor varm kram

Madeleine sa...

Varken "skeps" eller "skamouflagefärgad" gick in... ;)

Ja, det är nästan lustigt att en så försiktig beskärning kan göra så stor skillnad. Nu ser vi fram emot goda friska äpplen i höst!

Bamsekram!

kirsti sa...

Trevliga S! Och vilken vacker vinter ni också fått! Nu känner jag mig plötsligt inte lika "ensam & insnöad"! :)
Kram!

ninabe sa...

Jo tack, beskära träd. Stege, soppa, solglasögon, sällskap, såg...
Här på Reimers var det skylift, frustration, depretion (vad är det?), när trädgårdsarbetarna gick lös på våra hundraåriga ekar.(Kolla min blogg.)
Jag vill begå självmord. Jag vill inte längre bo på Reimersholme, eller någon annanstans.
Nä - Men hemskt är det. Och man kan inte göra något! Jag längtar ut till min stuga på landet, där det inte händer något alls, om inte jag bestämmer att det ska hända något!

Annika Christensen sa...

Vilket fint inlägg du har gjort.
S som i SANT som det var sagt.
Jag har också några träd som behöver lite klippning.
Vill du ha adressen.
Annika

Madeleine sa...

Ninabe; Jag kommer över och tittar...

Annika; Hm... Skåne... Jag tror jag måste tacka nej till det erbjudandet. Skåne är ju så väääldigt långt bort! ;)

ninabe sa...

Ronja,
du är så välkommen - till Reimers eller Selaön? Vilket som...
Nina