söndag, februari 22, 2009

Beskärningsdags



"If you hate your work, leave.

If you hate your hate, leave that too."


Sekatörerna vässade, väskan packad och bra stege inköpt.


I veckan som kommer är det dags för beskärning. Håller tummarna för att det blir lämpligt väder för det är inte så bra om det är för kallt, varken för mig eller träden.

I helgen har vi varit i badhuset. Vi har aldrig varit speciellt intresserade av det tidigare, men för att ge sonen en möjlighet att förbättra självförtroendet i simningen har vi bestämt oss för att gå dit ofta i år. Det var jättemysigt! Halva bassängen är avsedd för simning och andra halvan för lek och bus, så det finns plats för alla.

Nu är det dags att börja funder på kvällsmat. Det får bli något lättlagat i kväll...

11 kommentarer:

haspet sa...

Finns det något bättre än riktigt bra verktyg för trädgården. Kan tänka mig att det är än viktigare för dig som vet hur man använder dom på rätt sätt också. Hoppas det blir bra beskärningsväder och hoppas också att det innebär ungefär 10 grader varmt , vindstilla och en värmande sol. // Kram Peter

kirsti sa...

Härligt välutrustad din väska ser ut! :)
Våra middagsplaner gick i kväll från lättlagat till färdigköpt. Fläskpannkakan får bli till i morgon, i dag blev det pizza. Måste vara det trista vädret som får t.o.m. matlagningsorken att tryta..:)
Ha det gott!

Madeleine sa...

Haspet; Riktigt bra verktyg är en förutsättning för att jobbet ska bli roligt att utföra. 10 grader varmt och solsken låter ju inte helt fel!
Kram!

Kirsti; Här blev det köttbullar, potatis och brunsås. Lingonsylten var slut, men det fungerade med lite gelé för att bryta av. :) Mums!
Kram!

Anonym sa...

Så det är dags nu, att beskära träden. Glöm inte sätta några kvistar för drivning inomhus, det är ju så fint när äppelblommorna knoppas inomhus. Jag beskar vårt enda öppelträd i september så jag får inga kvistar tyvärr - och inte kan jag hoppa över staketet och beskära grannens prydnasapel - det behövs verkligen!! men jag vågar inte..... Ha en skön vecka =)

Madeleine sa...

Bra idé, Lotta! Jag får ta med mig några kvistar in. Grannen märker säkert ingenting om du hoppar över staketet och beskär prydnadsapeln... ;)
Kram och ha en riktigt skön vecka du också!

Marie sa...

*ler* nog skymtar jag allt lite vårkänslor även här inne hos dig! Hoppas på bilder på de beskurna träden. Kram!

Madeleine sa...

Så sant... Det stämmer nog att det finns lite vårkänslor även här! :)
Kram!

Dubbelörn sa...

Underbart låter det!! Håller tummar o tår för bra väder. För vem vill inte ha en välutrustad trädbeskärare i sin trädgård??!! ;).

Stor kram

Madeleine sa...

Hahaha... Det är väl som med golf och andra "sporter" - ju fler och dyrare saker, desto bättre är man!!?? :D
Kraaam!

Annika Christensen sa...

Där var det ordning och reda må jag säga. Hoppas att det gick bra.
Fin fin bild du visar längst upp.
Ha det gott
Annika

Madeleine sa...

Tack!
Idag bidde det ingen beskärning, men i morgon är det dags.
Kram!