tisdag, mars 07, 2006

Det ultimata arbetet


"If you hate your work, leave
If you hate your hate, leave that too"


Dagen har gått och nu sitter jag här innan jag ska gå och lägga mig. Som vanligt har jag ingen aning om vad jag ska skriva om.
Ibland funderar jag på vad som vore ett lämpligt jobb för mig. Jag trivs bra med det mesta av mina arbetsuppgifter, trivs ibland med min chef och har så vitt jag har märkt än så länge vettiga arbetskamrater. Men ändå känner jag mig inte nöjd. Idag satt jag i bilen på väg hem från jobbet och funderade lite på om jag skulle må på något annat sätt om jag hade en annan typ av arbete.

Ett jobb där jag antingen 'bara' träffar människor hela tiden eller där jag knappt har med andra att göra alls. Tror inte det senare är ett alternativ, men däremot det första med tid för reflektion insprängd.

Ska jag ha en chef, inordna mig i en organisation eller styra och leda mig själv? Eftersom jag tappar drivet ibland (men varför gör jag det) kanske det bästa vore att ha någon som styr och leder mig? Här är jag absolut inte säker. Jag kanske är lite feg också.

Ska jag ha ett jobb där jag behöver marknadsföra mig och min produkt för att få jobba eller ett 'vanligt' arbete där det så att säga är organisationstillhörigheten som gör att andra efterfrågar mina tjänster? Det andra - med en dragning mot det första.

Ja, det finns många frågor att fundera på. Vad är det som får mig att tappa drivet t.ex, men den får jag ta någon annan dag. Nu ska jag leta ordspråk på http://swamij.com och bestämma titel på dagens blog... sen är det sovdags.
God natt!

Inga kommentarer: