torsdag, juli 26, 2012

Miniresumé


"You can watch the way you walk,
watch the way you talk,
and watch the way of your thought.
But can you watch the way you watch?
"


Och för övrigt jobbar jag på med mitt trädgårdsföretag. Det går framåt. Jag börjar komma underfund med att jag tycker att skötsel är väldigt roligt. Att få jobba fram något i en befintlig trädgård och sedan sköta det är ännu roligare  och två sådana projekt har jag för närvarande. Det kan tänkas att det kommer en och annan bild från dem så småningom.

Annars har det varit så att min största kund har gått i konkurs. Det förde med sig att jag blev utan betalning för en massa arbete som jag utfört. Det har varit fruktansvärt jobbigt att ta sig igenom. Både ekonomiskt och mentalt.

Jag har fortsatt att konsulta för min förra arbetsgivare och har för närvarande ett uppdrag där jag arbetar som projektledare för ett par ombyggnadsprojekt. Både små och stora. En mycket bra uppdragsgivare där jag får väldigt fria händer eftersom de känner mig sedan tidigare.

De första tre åren som egenföretagare har varit energikrävande. I år är första året som jag känner ett sug efter att arbeta i vår egen trädgård igen. Det är inte det att jag tröttnat på trädgårdsarbete, men det har varit fysiskt krävande, så kvällar och helger har jag ägnat åt återhämtning på olika sätt. Tack o lov hade jag bra fason i rabatterna och mängder av marktäckande växter gjorde att jag har kunde strunta i allt vad ogräsrensande hette under förra året.




Jag har skaffat mig en kollega. Världens finaste hund! Han heter Caizer och är nu ett år och tre månader. Belgisk vallhund, Groenendael. Han är med mig varje dag när jag arbetar förutom nu när älsklingen har semester. Då får min lille kollega oftast vara hemma istället. Jag kommer säkerligen berätta mer om honom framöver.

1 kommentar:

Erika sa...

Vilket underbart sällskap du har på jobbet!