tisdag, juli 24, 2012

Rensa, röja och organisera

"Dig into yourself
so that you can remove
the "not me" stones.
The hole
will get as big
as the whole universe."

Nu är det verkligen dags! Att börja om igen. Eller, egentligen börjar jag ju inte om, utan fortsätter där jag står. Eller går. Eller gräver! Det enda som börjar om igen är bloggandet. Det blir iallafall ett inlägg. Kanske fler. Jag tar var dag som den kommer, så får vi se.

Jag tog nya tag i slänten idag. Har inte gjort något på många år. Tryckt ner en växt här eller där, men inte mer än så. Idag har jag börjat gräva upp växterna för att plantera dem igen. Med lite mer struktur.




Ingen vidare bra bild, men den ger ändå en vink om hur det såg ut i slänten innan jag började. Dammen, som fanns längst till höger, tog vi bort för någon vecka sedan.

Större fält, lugnare, städa bort sådant jag inte vill ha kvar. Det blir nog bra när det blir färdigt! Lite läskigt, lite spännande, men definitivt dags.

Som jag gjorde förr inleder jag med texten, sätter dit ett inledande "ordspråk" och avslutar med rubriken. Helt logiskt - eller inte!?!


 

2 kommentarer:

Erika sa...

Slänter är så maffigt. Vi gör en just nu, hoppas du visar efter bilder. Tycker om din som den är nu med men det är alltid roligt att förnya sig.

Madeleine sa...

Ja, det kan vara riktigt snyggt med slänter! Tyvärr har det börjat dyka upp en del kvickrot i den här och så vill jag försöka skapa lite större sammanhängande partier med samma växter och lugna ner den lite. Alltid kul att förnya sig även om jag emellanåt undrar vad jag gett mig in på! :)