torsdag, januari 14, 2010

Bokslut 2009

Det blir inte mycket bloggande just nu eftersom jag hänger så mycket på Facebook, men för min egen skull tänkte jag ändå göra ett litet bokslut över 2009.

Jobb
Det har varit ett händelserikt år, framför allt med tanke på arbetssituationen.

Efter en veckas anställning på "drömjobbet" fick vi information om att det skulle ske ganska omfattande organisatoriska förändringar. Området jag ansvarade för skulle gå över till ett annat bolag. Ett bolag jag inte alls hade någon lust att arbeta på.

Jag bestämde mig för att inte följa med och under resten av året har jag jobbat tillsammans med en annan trädgårdssamordnare. Jag har samlat på mig massor av erfarenheter och det är jag oerhört tacksam över!

Under hösten registrerade jag min enskilda firma. Tanken var att kunna ta en del mindre projekt, men till det har det inte funnits någon som helst ork eftersom jobbet krävt massor.

Anställningen varade till den 31 december. Från den 1 januari 2010 står jag helt på egna ben!

Fritid
Sonen fortsätter med hockeyspelandet och är en riktigt duktig kille! Mamma och pappa har ägnat mycket tid åt diverse ishallar under året och lär fortsätta att göra det. Men från och med 2010 har vi lovat att inte vara med på så många träningar. Vi har lovat oss själva, sonen har fortfarande ingenting emot att vi är där och tittar...

Under året drabbades vi av en väldigt jobbig tid under semestern. Svärfar blev allvarligt sjuk och när han väl började hämta sig igen bestämde sig vår 17-årige kisse Jäzper sig för att det nog var dags att tacka för sig. Det blev inte mycket till semester. Jag tror jag grät dagligen i ett par veckor pga problemen med svärfars hälsa och ångesten över att behöva släppa vår sjuka kisse.




Trädgård
2009 blev ett viloår i trädgården. Tack o lov har jag planterat ganska gott om marktäckare i rabatterna, så ogräsrensandet går lätt, men planerna på att jobba med slänten och bygga en avskärmande spalje mot grannen fick vänta.

En del tillskott till trädgården blev det i alla fall. Bland annat bytte jag ut häggen mot hybridgullregn Laburnum x watereri 'Vossi'. En del växter som fått bo tillfälligt i pallkragarna placerades ut och jag tog massor av sticklingar av marktäckare.

Men jag själv då?
Jo, alltså... Jag började ju med yoga i början av året, men sen hanns det liksom inte med. Istället gick jag på massage med jämna mellanrum, men när jag missade att boka en ny tid i december kom jag liksom ur fas även där...

Inför sommaren hade jag bokat ett par dagar på Baravara. Men efter att jag hade bokat kändes det helt fel, så jag ringde och avbokade igen. Så gick det med det.

Allvarligt talat. Hälsan och jag själv har fått stå tillbaka rejält i år. Jag hade nog behövt, men... det kom så mycket emellan.

Summa summarum
Det känns som att 2009 blev ett riktigt mellanår. Nu ser jag fram emot 2010 istället!




2 kommentarer:

Karin A sa...

Hej,

vad kul att du kikade in hos mig och lämnade några ord som verkligen värmde. Tack! Vilket år du verkar ha haft...många förändringar och händelser...hoppas 2010 blir ett bra år på alla sätt och vis! Lycka till med den egna firman och ta hand om dig!

Kram Karin

Malin sa...

Ja nog verkar det som om du haft ett brokigt år och allt för mycket saker som hänt...det har inte "bara rullat på" sga...
Gott att höra ett livstecken från dig och jaag önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR 2010!!!

Kramar från Malin