lördag, september 05, 2009

Ny kompis!

Äntligen!

Nu kan jag äntligen koppla upp mig mot yttervärlden igen! I fredags hämtade jag min nya dator (stationär), idag har jag fått fart på det nya modemet också och för första gången på två månader är äntligen telefonen igång! Jisses så handikappad jag har känt mig när det inte har fungerat. Jag har dessutom bestämt mig för att inte använda trådlöst tangentbord och mus eftersom jag stör mig så förbenat på att de blir så slöa i takt med att batteriet tar slut.

Det jag saknar mest just nu är bildbehandlingsprogrammet... Hm. Måste ha!



På jobbfronten händer det lite saker. Jag är kvar på Svenska Bostäder, men från och med nästa vecka jobbar jag i Kärrtorp. I affärsområdet ingår Kärrtorp, Dalen, Bagarmossen, Johanneshov, Björkhagen och Hammarbyhöjden. Jag kommer att jobba med ett par gårdsupprustningar som drar igång i höst, samt lite andra utemiljöprojekt tillsammans med den ordinarie trädgårdssamordnaren. Det är sagt till den 31 december.

Parallellt med detta smygstartar jag mitt eget trädgårdsföretag. Ett par uppdrag har redan rullat in, utan egentlig marknadsföring. Det är kul, men pirrigt.

Nähä ni. Nu ska jag ta och hämta en cider och parkera i soffan med maken.

Hasta la vista!

8 kommentarer:

Lotta 8`) sa...

Ja, det var på tiden!! Skoja bara.... :) Men kan man bli tokig på dessa apparater eller! jag fick in något i går som blockerade internet..... tur att det går att göra en systemåterställning så nu är jag nöjd jag med :)
Roligt att du skall starta eget och redan fått jobb!!! Grattis :) Du får gärna berätta om jobben, hur du tänker, ritar, planerar och skrider till verket. Ha en fortsatt trevlig helg, kram =) P.s jag har flyttat min blogg till blogspot jag med :)

carbeagus sa...

Åh, ska du jobba hemma hos min bror nu? Gör riktigt fint åt honom där i Kärrtorp! =)
Kul att det går bra för dig! Själv ska jag få en bäbis utplockad i morgon, och sen har jag minst sagt fullt upp!
Kramar /Caroline

Erika sa...

Vi har med problem med våran uppkoppling så jag får köra på en egen 3G uppkoppling för att det skall fungera.
Ladda hem GIMP som är gratis så länge så har du ett program som är lite kraftfullt som Photoshop.

Anonym sa...

Spännande med ditt företag Ronja...hoppas att det funkar som du tänkt. Tvivlar inte! Ha en skön söndag...blir det Taxinge idag?

Malin sa...

Två månader utan telefon...Det lät jobbigt även om det nu fungerar bra med dessa mobiler...Säger samma som du då det gäller det trådlös till datorn...köpte en vanlig mus till vår stationära och det funkar strålande...
Låter spännande med företagsstarten o gott att veta att inkomsten är säkrad ändå så där i början...kommer säkerligen att gå bra för dig...håller tummarna...
Skönt att du är "här igen"...

Kramen från Malin

Ruben sa...

Datorer är bra - när de fungerar!!
Jättefint kort av vad jag tror är en Citronfjäril. De gillar echinaceor här hos mig med - och lavendel! /Ruben

Annika Christensen sa...

Vet hur det är.. förra året hade jag datahaveri.
Kul med eget och uppdrag.
Tror det kommer att gå jättebra.
´Fin fin bild
Ha den skön helg
Annika

Dubbelörn sa...

Hur går det för dig? Måste ju få hålla mig uppdaterad ;).

Psst... Gravensteinen är helt underbart god :)

Kramar