tisdag, juni 16, 2009

Och sen då?

På torsdag har jag ett bokat möte med personalchefen för att få reda på vad som händer med mig framöver. Att jag blir övertalig på något sätt är jag tämligen säker på, men hur länge jag behöver stanna kvar har jag ingen aning om just nu. Har hysteriskt lite att göra så det känns inte så jättekul att gå till jobbet. Verksamheten har stannat av när alla går och väntar på att få besked om sina placeringar i det nya företaget. Ingen är direkt sugen på att ta tag i något.

Jag jobbar vidare med gårdsupprustningsprojekten som är påbörjade och det är jättekul. Har även kontakt med ett par landskapsarkitektfirmor för projektering av fler gårdsupprustningar. De projekten stannar ju helt nu när projekteringen börjar bli färdig, men så här långt har jag i alla fall tre till att granska handlingar för. Gott så långt.

I måndags tog jag ledigt på eftermiddagen för att fixa datorn. Grafikkortet hade gått sönder och datorn känns väldigt viktig nu i planeringen för egen verksamhet. Huga, så teknikberoende man är.

Förutom planering av egen verksamhet tittar jag givetvis efter jobb. Har fått ett par trevare som inte har blivit något konkret än, men jag vågar inte ropa hej...
Ni börjar väl bli trötta i tummarna nu, antar jag, ni har ju hållit dem åt mig ett antal gånger... men en gång till... snälla... (Dubbelörnen får dispens!)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fortsätter att hålla tummarna Ronja...vet att du är duktig och tror att du kommer att hitta något bra. Tills dess kan du ju njuta av försommaren...trots regn och kyla.

Dubbelörn sa...

Himmel har du också fått en tummetott!!?? Ja, min tumme såg så bra ut häromdagen hos distriktssköterskan. Ingen blödning.

Men så idag så var tummen i vägen o så blev det blod i mängder igen!

Men jag håller hårt om den friska tumme jag har o den andra fyller jag enbart med positiva tankar. Du är en av dem ;)

Varmaste kramen till dig

Ruben sa...

Jag hållr BÅDA tummarna, så kanske det jämnar ut sig! Lycka till! /Ruben

Malin sa...

Jo då...jag fortsätter hålla tummarna...ingen fara på taket...Begriper mycket väl att detta är tuffa pix och jag hade varit helt vimmelkantig i din situation.
Jag följer detta med stor spänning ska du veta och jag önskar dig så innerligt att det ska lösa sig på det allra bästa sättet...

Kramar från Malin

Anonym sa...

Håller tummarna! Det är jobbigt att hänga på gärsgårn, men det kommer att lossna och det kommer att lösa sig bra för dig.
Kram!
annsofi

Ingmarie sa...

Så trevligt att du tittade in på bloggen!
Önskar dig en så trevlig midsommar som möjligt,på återhörande!

Lilla B sa...

Klart att jag håller tummarna! Det mesta brukar lösa sig på ett eller annat sätt.

Lallis - liv och leverne sa...

Ha en riktigt fin midsommar.
:)
Kram Lallis

Unknown sa...

Läser om alla dina funderingar... Men jag är säker på att det kommer något bra ur allt det här. Förändring är alltid bra - på sikt!
Nina