tisdag, juli 25, 2006

Dagens skörd

Jag har börjat flytta över från min andra blogg, men har inte riktigt bestämt mig än... Vi får se hur det blir.

[Här skulle det varit en bild...]

Börjar känna mig lite "färdig" i trädgården. Illa illa. Då är det bestämt dags att ta tag i ett nytt projekt eller helt sonika sätta sig ner och bara njuta... Vill göra om trädgårdslandet till pallkrageland, men efter att ha sökt runt i omgivningen efter pallkragar har vi konstaterat att det åtminstone råder brist här i krokarna. Någon som känner till var man kan få tag i pallkragar i Mälardalen?

[Här skulle det varit en andra bild...]

Det känns som att sommarlugnet börjar lägga sig. Idag har vi äntligen fått lite ordning på bråten som låg bakom garaget. Min man körde ett lass till tippen och jag tog hand om den sista jorden som låg på sonens gamla bilmatta på gruset. Han kommer inte att uppskatta att jorden (äntligen) är borta eftersom han hade byggt upp värsta grustaget där med allehanda små dumprar, lastmaskiner och grävmaskiner. Ända sedan han var riktigt liten har han drömt om den dagen han får jobba som grävmaskinist!

Om det tag kommer 'Magnus' att dyka upp. Ännu så länge är han en knopp. I närbild tycker jag att han påminner lite om en solros. Är de släkt på något vis eller är det mitt minne som sviktar?

[Och här en tredje...]

Det här är första inlägget som jag skriver i trädgårdsblogg.se, men kanske inte det sista. Tills vidare finns jag i båda bloggarna...

Inga kommentarer: